Zasady dobrego treningu

Siłownia to dobry pomysł na to, żeby uzyskać szczupłą sylwetkę oraz zwiększyć siłę mięśni, jednak bez podstawowej wiedzy odnośnie treningów, efekty mogą być niewystarczające. Przede wszystkim bez względu na rodzaj treningu, musi on być wykonywany systematycznie. Dopiero wówczas można zaobserwować wyraźne zmiany w wyglądzie.

Nie należy robić długotrwałych przerw między kolejnymi treningami. Monotonne ćwiczenia często nie są atrakcyjne dla ćwiczących. Ponadto organizm z czasem przyzwyczaja się do określonego rodzaju ćwiczeń.

Z tego powodu warto wprowadzać stopniowe zmiany. W okresie zimowym warto stosować trening na masę. Wówczas należy wykorzystać większe obciążenia oraz wykonywać mniejszą liczbę powtórzeń.

Z kolei w okresie letnim lepszym rozwiązaniem będą mniejsza obciążenia oraz większa liczba powtórzeń. Zaleca się, żeby każdy kolejny trening miał inny stopień trudności od poprzedniego. Można tego dokonać na dwa sposoby: stosując większe obciążenia lub większą liczbę powtórzeń.

Część osób regularnie ćwiczących na siłowni stosuje zasadę izolacji mięśnia. Dzięki temu określona partia mięśni pracuje jak najbardziej efektywnie. Podczas ćwiczeń bardzo ważna jest koncentracja.

Dzięki niej ćwiczenia wykonywane są poprawnie i z pełną świadomością pracy mięśni. Przed treningiem siłowym koniecznie należy wykonać rozgrzewkę, która jest bardzo korzystna dla stawów oraz więzadeł. Dzięki rozgrzewce są one przygotowane do większych obciążeń.

Ćwiczenia muszą być wykonywane starannie, ponieważ w ten sposób można zminimalizować ryzyko powstania kontuzji.